@ усе, що потрібно знати про навчальну роботу @

Моніторинг роботи МК

Моніторинг роботи педагогічного колективу
Педагогічний моніторинг та оцінка діяльності учителя

Проблема моніторингу педагогічної майстерності вчителя надзвичайно актуальна і важлива. Це розв’язання багатьох питань: удосконалення системи підвищення кваліфікації педагогічних працівників; повніше та ефективніше задоволення їхніх професійних запитів та потреб у системі методичної роботи; визначення сильних сторін учителя; планування шляхів і конкретних засобів їх закріплення та розвитку в індивідуальному стилі педагогічної діяльності.
Моніторинг успішної професійної діяльності вчителя не лише дає керівництву школи інформацію для роздумів і подальшого аналізу, а й сприяє визначенню напрямів та перспектив професійного зростання, зміцнення адекватної професійної самооцінки, позитивного само сприйняття й професійної комфортності педагога.
Він також дає змогу оптимально вирішувати проблеми атестації працівників, оскільки максимально усуває суб’єктивізм і упередженість оцінок адміністрації школи. Однак отриманні при цьому матеріали з вивчення, аналізу та оцінки професійної компетентності вчителя дають змогу лише визначити конкретні параметри цієї діяльності.
Для визначення професійного рівня вчителя, ефективності його діяльності можна застосувати такі форми моніторингу:
анкетування та само тести (виявлення суб’єктів орієнтування вчителя під час вирішення професійних питань);
карта відстеження ефективності уроку (зокрема заповнюють учитель та учні, порівнюють їх);
відстеження уроку на діалогічній основі "вчитель-адміністратор".
У системі внутрішкільного управління необхідно здійснювати моніторинг професійного рівня вчителя за такими критеріями, які фіксуються в діагностичній карті:
знання нормативних документів;
самоосвіта – творчий підхід до вибору способів, методів, прийомів і засобів забезпечення особистісно орієнтованого навчання через зміст його предмета;
участь учителя в розробці методик і технологій розвитку навчально-виховного процесу;
вміння вчителя змоделювати активну діяльність учня до уроку та на уроці, позакласну роботу з предмета;
ведення шкільної документації (поурочні плани, ведення класних журналів, виконання навчальної програми та дотримання єдиного орфографічного режиму);
вміння вчителя підтримувати життєдіяльність школи;
виконавська дисципліна;
робота з батьками та виконання громадських доручень.
Загальна структура організації та проведення моніторингу та оцінки діяльності педагогічних працівників є досить сталою, що й забезпечує можливість отримання об'єктивної та надійної управлінської інформації.
Реалізація в цілісності всіх компонентів моніторингу навчання забезпечує оптимальну організацію об’єктів педагогічного процесу, робить його результативним, конкретизованим та особистісно орієнтованим. Таким чином процес навчання стає обміркованим, цілеспрямованим.